ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Οι πιο συνηθισμένοι τύποι μαθησιακών δυσκολιών είναι:

ΔΥΣΛΕΞΙΑ
ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ 
ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ
ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ

ΔΥΣΛΕΞΙΑ:

Δυσλεξία είναι η δυσκολία επεξεργασίας του γραπτού λόγου και της ανάγνωσης που δεν συνάπτει με το νοητικό δυναμικό και την ηλικία του μαθητή, άλλα και η αδυναμία εκμάθησης της ορθογραφίας των λέξεων. Δεν είναι ασθένεια, αν και φαίνεται να κληρονομείται. Είναι μια διαφορετική δομή του εγκεφάλου, γι’ αυτό και απαιτείται διαφορετικός τρόπος διδασκαλίας. Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πολλά χαρίσματα και μπορούν να είναι παραγωγικά. 

ΗΛΙΚΙΕΣ 6-11 ΕΤΩΝ

  • Κάνει ανάγνωση με αργό ρυθμό ή με κομπιάσματα ή χωρίς να σταματάει στα σημεία στίξης.
  • Έχει δυσκολία στην ορθογραφία ακόμα και όταν αντιγράφει.
  • Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς (9-6, 15-51).
  • Αντικαθιστά ή παραλείπει γράμματα.
  • Γράφει ή διαβάζει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους στο ίδιο κείμενο.
  • Έχει έλλειψη συγκέντρωσης όταν μελετάει.
  • Έχει δυσκολία στην κατανόηση της διαδοχής και του χρόνου.
  • Μπερδεύει το αριστερό με το δεξί.
  • Δεν θυμάται την προπαίδεια.
  • Απαντάει σε ερωτήσεις προφορικά, αλλά δυσκολεύεται να τις γράψει.
  • Είναι αδέξιο στις κινήσεις του γενικά.
  • Έχει δυσκολία να ξεχωρίσει ήχους όπως (β-δ, θ-δ).     

ΗΛΙΚΙΕΣ 12-18 ΕΤΩΝ

  • Όταν κάνει ανάγνωση κειμένου, διαβάζει με ανακρίβεια.
  • Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
  • Έχει δυσκολία στο να κρατάει σημειώσεις ή να αντιγράφει.
  • Έχει δυσκολία στο σχεδιασμό και γράψιμο μιας έκθεσης, μιας επιστολής ή μιας αναφοράς.                             

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ:

Είναι η δυσκολία που παρουσιάζουν τα παιδιά στην ανάκληση της μνήμης, αλλά και στον έλεγχο των κινήσεων που απαιτούνται για τη γραφή. Δυσκολεύονται να σχηματίσουν τα γράμματα και να γράψουν πάνω στη γραμμή. 

Συμπτώματα δυσγραφίας:

  • Αλλοιωμένο σχήμα γραμμάτων και άνισο μέγεθος.
  • Γραφή εκτός γραμμής.
  • Ανεπαρκές διάστημα μεταξύ των λέξεων.
  • Ορθογραφικά λάθη, αντιστροφές γραμμάτων - αριθμών .
  • Παραλείψεις γραμμάτων.
  • Χρήση πεζών - κεφαλαίων στην ίδια λέξη.
  • Κακή στάση του σώματος του παιδιού.
  • Ιδιότυπη σύλληψη του μολυβιού.
  • Πολύ γρήγορο ή αργό ρυθμό γραφής.
  • Συχνή χρήση της γόμας.
  • Αδικαιολόγητη κούραση.
  • Επίμονη άρνηση να εμπλακεί σε γραφοκινητικές δεξιότητες.
  • Πόνος κατά τη γραφή.
  • Ψιθύρισμα όσων γράφει το παιδί.